Yeni bir alan: CBS

 Yeni bir alan: CBS

Yeni bir alan: CBS

Merhaba. Yeni bir işe koyuldum, bu süreçte bütün içeriklerimi hem Youtube kanalımda hem de burada blog sayfamda düzenli olarak açıklayacağım. Peki ya ne yapacağım, şimdiki olayımız ne? Kelime basit ama kavramı zor; Coğrafi Bilgi Sistemleri

Coğrafi bilgi sistemleri ülkemizde henüz çok yeni ve hem akademi hem de özel sektörde kavramını hissettirmemiş bir alan ama geleceği popüler. Uygulama alanı da geniş ve tek taraflı bir ilişki içerisinde değil, kurumlar ve insanları sürekli ilgilendiriyor.

Üniversitelerimiz ve diğer eğitim kurumlarımız hızlı bir şekilde uzaktan eğitim ve videolu sisteme geçiş yaptı. Ama burada büyük fırsatlar olduğu kadar boşluklar da yaşandı, açık eğitimden herkes her şekilde yararlanamadı ya da bazı bölümler ve üniversiteler kendi öğrencilerine bu ayrıcalığı tanıdı. 

Coğrafi bilgi sistemleri konusunda yazılı ya da teorik, basma kalıp ifadeleri Türkçe olarak her yerden farklı web sitelerinden bulabilirsiniz ama sağlam bir video içerik serisini ve uygulamalı şekilde bulamazsınız. Ben de bunun olmasını istemediğim için böyle bir online video eğitim serisine başladım, merak etmeyin yoklama ve sınav yok. Sistem gönüllük esaslı burada..

Dediğim gibi teorik ve standart bilgilere ulaşmayı vaat etmeyeceğim. Direkt uygulamalı web sitesi üzerinde canlı işlemler yapacağız. Haritamızı oluşturacağız, belirli noktaları ekleyeceğiz, çizimler ve diğer harita alt yapılarını kullanacağız. En sonunda da bir SQL Server veritabanı ile gelişmiş web projesi yapacağız. Emin olun bir şey kaybetmeyeceksiniz..

Bu arada eğer bana video eğitim yetmez bunun akademik eğitimini de almak tahsilli olmak istiyorum derseniz ister ilk, ister ikinci üniversite olarak Coğrafi Bilgi Sistemleri bölümün açık öğretim sistemiyle Anadolu Üniversitesi'nden okuyabilirsiniz. Linki aşağıya bıraktım;

https://anadolu.edu.tr/acikogretim/turkiye-programlari/acikogretim-fakultesi-onlisans-programlari-2-yillik/cografi-bilgi-sistemleri

Yorumlar