Google Maps Api MVC Proje Oluşturma

 

Google Maps API MVC Projesi Oluşturma

Google Maps Api MVC Proje Oluşturma

Youtube eğitim serisinde uygulamalı aşamaya geçiş için öncelikle projeyi oluşturmak gerek. Burada da Visual Studio 2019 programını kullanıyorum ben, sizde sürüm yılı olarak 2017 veya 15 varsa da farketmez aynı tip yeni bir projeyi açabilir ve işlemlere başlayabilirsiniz.

Eğer Visual Studio yüklü değilse indirmek için tıklayınız..

Web uygulaması olarak dünyada oldukça popüler olan C# programlama dili üzerinden gideceğiz, meslek liselerinde ( ben de mezunum bu arada) ve üniversitelerimizin bilişim tabanlı bölümlerinde mutlaka dersi verilen ve genel geçer programlama dili olarak görülen bu dil ile ASP.NET MVC tipinde yeni bir maceraya atılacağız.


ASP.NET çok eski bir web kodlama dili, günümüzde MVC, Core MVC veya Javascript sürümü olarak Angular-React çıksa bile temeli sağlam ve birçok alanda kullanılmaya devam ediliyor. Ben burada Windows özelinde ve spesifik yazılım geliştirmek için .Framework seçeceğim. Eğer siz Core seçersiniz bu web sitesini Linux tabanlı bir hostingde de Macos tabanlı bir hostingde de yayınlayabilirisiniz, yani bir nevi mekandan bağımsız ortak bir üretim gerçekleştirmiş olursunuz.

Bir sonraki derste artık açtığımzı bu projede Google Maps Api keyimizi bağlayıp harita oluşturmaya, veritabanını entegre ederek dinamik uygulamalar geliştirmeye başlayacağız.




Yorumlar